سئو

راه های کاهش درد قاعدگی

راه های کاهش درد قاعدگی

راه های کاهش درد قاعدگی چیست؟

مجله بیماری و راههای درمان نودی؛ در مقاله ی قبلی نودی چند روش برای کم کردن درد پریود را بیان کردیم . با ما همراه باشید تا راه های کاهش درد قاعدگی را بیان کنیم.

گرفتگی های عضلانی دوران قاعدگی یا در اصطلاح پزشکی « دیس منوره »، از مسائل شیمیایی می باشد. دیواره رحم در هر ماه موادی شیمیایی به نام پروستاگلاندین تولید می‌کند که به انقباض عضلات رحم کمک کرده و در مدت قاعدگی بافت و مایعات را بیرون می دهد. میزان زیاد پروستاگلاندین موجب انقباض و گرفتگی های عضلانی رحم می گردد. همه زنان دچار گرفتگی های عضلانی نمی شود اما اگر شما نیز به آن دچار شدید این درمان های خانگی تا حدود زیادی آرامش‌بخش می باشند.

در خوردن غذا میانه‌روی کنید

زنان مایل به خوردن غذاهایی که باید بخورند نیستند، ولی در عوض هنگامی که باید در خوردن غذا دقت داشته باشند، مقادیر زیادی غذاهای شیرین و پرنمک مصرف می‌کنند؛ هرچند ممکن است یک رژیم غذایی سالم، گرفتگی‌های عضلانی را درمان نکند اما می تواند احساس کلی تندرستی شخص را به طور شگفت انگیزی بهبود ببخشد. از خوردن غذاهای شیرین و پرنمک بپرهیزید، در عوض می‌توانید سبزی، میوه، مرغ و ماهی بخورید و سعی کنید آن ها را در وعده‌های غذایی بگنجانید و در طول روز بجای سه وعده حجیم غذایی مصرف کنید.

از مصرف مواد معدنی غافل نشوید

مواد معدنی مثل کلسیم، پتاسیم و منیزیم نیز می‌توانند در درمان مفید واقع شوند. طبق یافته‌ها، زنانی که کلسیم مصرف می‌کنند نسبت به سایر زنان کمتر دچار درد گرفتگی های عضلانی می شوند؛ منیزیم از این لحاظ اهمیت دارد که به جذب بهتر کلسیم در بدن کمک می کند بنابراین افزایش مصرف کلسیم و منیزیم قبل و در خلال قاعدگی توصیه می شود.

کافئین مصرف نکنید

در قهوه، چای، نوشابه های گازدار حاوی کولا و شکلات، می تواند با عصبی کردن شما، موجب درد قاعدگی شود. غذاهای بدون کافئین مصرف کنید، چربی های موجود در قهوه نیز می توانند روده های شما را تحریک کنند.

1-1024x512 راه های کاهش درد قاعدگی

راه های کاهش درد قاعدگی

برای تسکین درد برخی از نقاط پا را ماساژ دهید

نقاط محرکی در پا وجود دارد که بنا بر باور عده‌ای در امتداد مسیرهای انرژی داخلی تا ناحیه لگنی به هم متصل است؛ این نقاط  در طول مدت قاعدگی شما حساس می‌باشند. در قسمت‌های فرو رفته بالای هر دو پاشنه، احساس کنید، با انگشت شست و نوک انگشتان دیگر به آرامی روی آن فشار دهید؛ همین کار را در امتداد اطراف زرد پی آشیل با حرکت به سوی عضله پشت ساق پا انجام دهید. این روش ماساژ درمانی را برای مدت چند دقیقه بر روی هر پا انجام دهید.

خود را گرم کنید

گرما جریان خون شما را سرعت می بخشد و به عضلات شما استراحت می دهد که این مطلب به ویژه برای ناحیه لگنی تنگ و پرخون شما اهمیت دارد. چای گیاهی داغ یا لیموناد داغ زیاد بنوشید، همچنین هر چند دفعه یک بار یک تشک حرارتی یا کیسه آب داغ را چند دقیقه بر روی شکم خود قرار دهید.

مطالب مرتبط:

در تاريخ 25/بهمن/1396 بدون دیدگاه برچسب ها :

درباره نويسنده

وبسایت

دیدگاه خود را بیان کنید


حق نشر © انتشار نوشته هاي اين وبلاگ در سايت ها و نشريات تنها با ذکر نام و درج لينک مجاز است